S/S -15 / Style / Trend Reports

TREND REPORT: The New Open Back

Efter att ha sett BikBok och Gina Tricot köra slut på öppna ryggar(2013-2014 hade ALLT öppna ryggar – till och med byxor!)(jag vet att det är omöjligt, men ni fattar)(mycket hade öppna ryggar) trodde jag jag skulle kräkas om jag såg en enda tröja eller klänning till som hotar att trilla ner om du så mycket som andas.

Men.

Våren och sommaren 2015’s kollektioner ser lovande ut. Det är öppna ryggar, klädernas hockey-frilla, i ny tappning; Draperingar, metalldetaljer, tjocka flätningar, smala band, och annorlunda material.

Man ska inte ropa hej, men jag vågar i alla fall säga ‘hallå’ när jag ser plaggen nedan…

 

67 details photos of Chado Ralph Rucci at New York Fashion Week Spring 2015.

Chado Ralph Rucci RTW Spring 2015

//

Coperni RTW Spring 2015

Src unknown

Jason Wu Spring'15

Jason Wu RTW Spring 2015

#fashion #white #shirt

Src unknown

Chloé Spring 2015

Chloé RTW Spring 2015

Halston Spring 2015 / #MIZUstyle

Halston Heritage RTW Spring 2015

Calvin Klein SS 2015 RTW

Calvin Klein RTW Spring 2015


Vad tycker ni om öppna ryggar? Friend or foe?

Rekommenderat: "FASHION S/S 2015: The Bible" & "Trend Report: The Turleneck 10 Ways"
2 thoughts on “TREND REPORT: The New Open Back

  1. Ping: TRAVEL ESSENTIALS: Perfect Resort Outfit | elin & linnea henriksson

  2. Ping: TREND REPORT: 10 Summer Stripes | elin & linnea henriksson

Kommentera

