S/S -15 / Sale & Offers / Shopping / Style

SLUTREA: Hippie Dippie Vibe

SS15 Brown Suede

När min hjärna uppfattar den där röda skylten(röd som i kärlek) med ordet ‘REA’ i stora, underbara bokstäver är det som när Den Goda Fen bippity-boppar sitt magiska trollspö över Askungen och hon förvandlas till en prinsessa.

Förutom att det är tvärtom, och jag förvandlas till ett monster som törstar efter silvriga minikjolar och tröjor med katter och rosetter.

Det vill säga, jag är INTE en smart rea-shoppare i grunden. Verkligen inte. Jag ser rea som en möjlighet att köpa alla de konstiga grejer som får mig att gå både hjärt-ögd-emoji och grön-illamående-emoji på samma gång; allt det där som jag annars aldrig i livet kunnat rättfärdiga för mig själv. Alla hämningar(ja, jag har faktiskt några)(kanske) släppta. Jag går in i det gym-människor kallar ‘beast mode’ där det bara är JAG och KLÄDERNA och ACCESSOARERNA och SKORNA.

Ofta i fel storlek. Ofta slightly wrong(sagt med Dan Howells röst). Ofta blivande damm-samlare med lappen kvar längst bak i garderoben gud glömde.

DÄRFÖR ser jag det som min plikt att följa det gamla ordspråket ”De som inte kan, lär ut” och låtsas att jag inte alls just nu har minst 12 ångestfyllda plagg i garderoben som fortfarande väntar på att få användas. För att vara relativt smart lyssnar jag förvånansvärt lite på mig själv.

Så, young grasshoppers, listen and learn, följ guiden, rädda er själva, och köp de rea plagg(i RÄTT STORLEK!!!!! oversize går med om det ser BRA UT!!!!!) som har fått Modevärldens ”Spring/Summer Ready to Wear 2015”-godkännande.

 

Först ut har vi ”Hippie Dippie Vibe”-trenden, som ni säkert redan sett i vår S/S -15 Bibel(om inte, IN OCH LÄS).


 

 

HDV1c

Altuzzara for Target Broderad Klänning 618 247 kr, HÄR / NLY Shoes Fuskmocka Platform Sandaler 399 99 kr, HÄR / Missoni Armband 3-Set 1685 673 kr, HÄR / Pieces Meira Mockaclutch 349 174 kr, HÄR / BikBok Fjäder Örhängen 59 29 kr, HÄR / Finds Lucchese Romia Mocka Stövlar 9481 2883 kr, HÄR / Etro Broderat Bälte 7862 3145 kr, HÄR / Kate Moss x Topshop Shorts 608 304 kr, HÄR / Gina Tricot Kimono 299 199 kr, HÄR / H&M Fuskpäls 559 400 kr, HÄR / H&M Spetstopp 299 150 kr, HÄR

 

Hippie Dippie-inspiration:

https://i1.wp.com/media-cache-ec0.pinimg.com/736x/81/fb/70/81fb7096c1e7ae5ce5b9f5bbb5964947.jpg

OMG! These boots! The perfect, effortless, bohemian style that captures pretty much everything I have ever wanted in an outfit!

SS15 Poncho Palooza

https://i2.wp.com/media-cache-ak0.pinimg.com/736x/0c/37/9c/0c379c4872014df5b9340c3a6e6abd22.jpg

AMAZING IM Fringe Boots! Love this look! #fringeboots #boots #im #style #womensfashion www.gmichaelsalon.com

Sienna Miller style inspiration


Vad tycker ni om Hippie-stilens återkomst? Yay/Nay?

Rekommenderat: "FASHION S/S 2015: The Bible" & "MID-SEASON SALE FAVORITES!"

One thought on “SLUTREA: Hippie Dippie Vibe

  1. Ping: ACCORDING TO VOGUE: Trends To Date VS. Ditch | elin & linnea henriksson

Kommentera

