Art / Artfully Unconventional / Go Green

INSANE Fruit & Veggie Art

c

Skärmavbild 2014-12-20 kl. 14.52.30

Hur fantastiska är de här fruktiga konstverken skapade av Amber Locke aka Raw Vegan Blonde?

Kreationerna är gjorda av färska frukter, bär, grönsaker och nötter – inspirerade av hennes passion för en frukt- och växtbaserad diet och att leva ett hälsosamt liv. Tory Burch älskar henne, Harrods älskar henne, och VI älskar henne! En design tar, enligt Amber, från 30 minuter upp till 3-4 timmar, och det syns. Njut(med blick eller tanke) av hennes makalösa, ätbara verk:

Skärmavbild 2014-12-20 kl. 14.52.13

Amber Locke

”Jag älskar skönheten hos naturlig mat; dess olika färger, former, texturer och karaktärer etc. så för mig, är frukt och grönsaker inte bara riktigt grymma för dig näringsmässigt utan de är också underbart tilltalande estetiskt. Det är en glädje att få använda vackra ingredienser och genom mina verk vill jag visa upp alla deras unika kvaliteter, reflektera säsongernas förändringar under året och fira ett hälsosamt liv!” — Amber

Skärmavbild 2014-12-20 kl. 14.53.19

Skärmavbild 2014-12-20 kl. 14.53.44

”En design gjord åt Harrods Style Insider… Ingredienserna på bilden är för en sallad inspirerad av Mellanöstern.” — A.L.

Skärmavbild 2014-12-20 kl. 14.54.00

Skärmavbild 2014-12-20 kl. 14.54.49

”Processen med att sätta ihop en design är väldigt terapeutisk, jag upplever att det gör mig avslappnad och jag älskar skönheten hos naturlig mat. Jag finner stort nöje i att skapa intressanta designer och mönster med dem, och förhoppningsvis blir det estetiskt tilltalande också!” – A.L.

Skärmavbild 2014-12-20 kl. 14.55.14

”Just nu jobbar jag med några nya design koncept, så jag ska visa upp dem de kommande månaderna och är väldigt intresserad av att se hur responsen blir eftersom dom är lite annorlunda från vad jag brukar göra!” – A.L.

Snacket går om kommande designer och eventuella tryck på scarfar och andra produkter – vi ser fram emot att se vilka spännande, färgglada, GODA uppdrag Amber tar sig för här näst!

 

STALK HER:

Instagram – @rawveganblonde

Web+Shop – http://www.ambaliving.com

Twitter – @rawveganblonde

Facebook – Raw Vegan Blonde

 


Vad säger ni om konst skapade med okonventionella metoder? Och vilket av trycken skulle ni helst bära som en scarf?

 

Kommentera

