In Store / Shopping / Style / Trend Reports

TREND REPORT: Oversized Knits

knitsc


 

Ah, stickat… Det finns inget jag älskar så högt(förutom varm choklad) och använder så mycket(förutom varm choklad) på vintern!

Just nu får mina stickade tröjor gärna vara grova, oversize(the bigger the better, right?!), och helst av allt matchade med ett par baggy byxor eller en ankellång kjol. H&M sätter tonen med både klänningar, byxor och klockade tröjor – ASOS vida ärmar är också helt ASDFGHJKL!!

Jag menar, jag är trots allt svensk, och är det något vi skandinaver kan så är det att frysa – och att inte göra det. STICKAT + VARM CHOKLAD = UTHÄRDLIG VINTER. Så häll upp en stor kopp varm choklad, och bläddra igenom mina favoriter i den stickade världen just nu:

 

H&M Knitted Deep Back Dress 599 kr – HERE

:

ASOS Wide Sleeve Jumper 500 kr – HERE

H&M Wool Jumper 499 kr – HERE

H&M Knitted Flared Pants 299 kr – HERE

:

Selected Oversize Jumper 655 kr – HERE

Skärmavbild 2014-12-20 kl. 01.49.30

BikBok Cable Knitted Sweater 399 kr – HERE

image1xxl

ASOS Rib Cape Cardigan 476 kr – HERE


 

Hur matchar du helst den stickade tröjan, och hur känner du för stickade byxor?

food animated GIF

Jag och min choklad lyssnar!

 

4 thoughts on “TREND REPORT: Oversized Knits

  1. Ping: RECIPE BOX: Cozy Up With 4 Healthy Hot Beverages | elin & linnea henriksson

  2. Ping: MOODBOARD MONDAY: Week 52 | elin & linnea henriksson

  3. Ping: TREND REPORT: The Turtle Neck 5 Ways | elin & linnea henriksson

  4. Ping: TREND REPORT: 12 WAYS TO STYLE THE OVERSIZED COAT | skandinavisk puls

Kommentera

