It's Personal / Shopping

MY LATEST BUYS: Or Why I Shouldn’t Handle Money

 

Den senaste tiden har jag gått in i butiker med attityden: ”Okej Elin, du har pengar, du får köpa en julklapp till dig själv. Unna dig något fint. Den där dyra, stickade tröjan kanske? Eller ännu en perfekt fuskpäls att dryga ut samlingen med? Kanske en klassisk kappa?”

Attityden var bra. Attityden var helt rätt.

Problemet kom när jag klickade in på Topshops rea(reor är satans och guds kärleksbarn) och såg de här:

Skärmavbild 2014-12-13 kl. 19.10.02

???????!!!!!!!!

Jag har aldrig varit snabbare med kreditkortet. Efteråt kändes det lite som när man dragit hem nått halvfullt drägg från krogen för ett one night stand och vaknar upp morgonen efter och tänker vad i HELVETE är det här men man kan ändå inte få riktig ångest för det har ju ändå sin charm och vi är tonåringar och ska göra misstag och så vidare och så vidare(pratar så klart inte efter egna erfarenheter, så klart).

…Och jag vet att det är dumt och att samhället kommer se på oss med höjda ögonbryn, men JAG + THESE WERE MENT TO BE.

Ska jag vara ärlig you guys, har jag aldrig tvivlat på att om jag ägde ett par tofflor som inte läckte igenom och blev outhärdligt skitiga skulle jag ha dom på mig varje gång jag lämnade huset. Det här känns helt enkelt som ett julmirakel. Tack, To(pshop)mten.

 

Skärmavbild 2014-12-13 kl. 19.23.32

Om ni är riktigt tysta, stänger ögonen och verkligen lyssnar kan man nästan höra hur jag skriker ”HAHA YOLO LOL” slänger ner vad som ser ut att vara en gammal städerska-schalett i sammet(för att skorna/tofflorna ”inte kan vara ensamma) i korgen också och maniskt fnissande klickar på ”Go to checkout”.

Det känns till och med som min vrickade bild av varifrån jag hämtar inspiration(någons farfar/Jane Austens städerska) är splittrad. På det mest underbara sätt.

 

Till den sista, och främsta, anledningen till att jag inte borde få hantera pengar:

Skärmavbild 2014-12-13 kl. 19.18.19 Skärmavbild 2014-12-13 kl. 19.18.41

 

 

…JAG KÖPTE CROWNS PÅ WIZARD101 FÖR ATT DE HAR SLÄPPT TVÅ NYA PACKS SOM SÖG.

Det enda bra jag fick var Winter Solstice Snowboost, för de gånger jag vill ta på min Sky Iron Hasta och boosta min damage, första gången på LÄNGE jag hittat något bättre än Tricksy:

Skärmavbild 2014-12-13 kl. 19.48.05


 

 

Vad är era absolut nördigaste/fulaste/hur-tänkte-jag-här/NO-REGRETS-BUT-KINDA-SHOULD-HAVE inköp? Kläder, skor, spel, böcker – spill it!!

One thought on “MY LATEST BUYS: Or Why I Shouldn’t Handle Money

  1. Ping: MIN 20-ÅRS ÖNSKELISTA | elin & linnea henriksson

Kommentera

