Decoration Details / Interior

FASHION FRIDAY: 5 Fashionable Coffee Table Books

Doftljus, och böcker. Mina två stora inredningslaster: Så enkla att variera, och ändra intrycket av ett helt rum med!

Hos mig pryds hyllorna av Joyce Carol Oats ”Blondie” och Stephen Kings ”Under kupolen”(som jag i ärlighetens namn ännu inte har börjat läsa än, men den får mig i alla fall att FRAMSTÅ som intellektuell!). De senare kan vi återkomma till en annan gång, för idag tänkte jag lägga fokus på en av mina andra, stora kärlekar – Coffee Table Books!

 

CTBOOKS2cc

Den senaste tiden har ”The Best of Helmut Newton” ockuperat mitt nattduksbord(tillsammans med just ett doftljus) och ”Marilyn Monroe – Fragment” har en given plats på fåtöljbordet. Stora, fantastiska bilderböcker för vuxna, och en fröjd både att bläddra i och dekorera med, hur bra är inte det? I det här inlägget listar jag fem fashionabla kaffebordsböcker som mer än gärna får inspirera mig.

TIPS: Låt boken ligga uppslagen på din favoritsida, stapla dom i högar, eller använda för att skapa höjdskillnader bland andra dekorationer.

 

THE BIG BOOK OF CHIC
by Miles Redd
508734_in_xl

508734_fr_xl

”I like interiors that are animated and lively – and party-ready – because isn’t that what life should be?”

Net-a-Porter, 603 kr

 

W: Stories
by Stefano Tonchi
51EMHZ9f5iL._SX342_ W-Book-5-1542x1113

“In a world where lightning-fast Instagram posts compete for attention with snappy Twitter messages, long form photography has become a rare and precious outlet for creative expression.”

Shopbop, 588 kr

 

IMPACT: 50 Years of the CFDA
by Cathy Horyn
IMPACT

420658_380136175329725_1725280466_n

”IMPACT: 50 Years of the Council of Fashion Designers of America is the celebration of the 50th anniversary of the CFDA, and explores the impact of America’s most influential designers over the last five decades.

The Book Depository, 465 kr

 

 

THINGS WE LOVE
by Kate Spade New York
Kate Spade Skärmavbild 2014-12-05 kl. 19.21.22

”Created in celebration of our 20th anniversary, each chapter is packed with inspiration we adore, intriguing tidbits and curiosities curated by yours truly.”

Kate Spade, 301 kr

 

Chloé: Attitudes
by Sarah Mower
429770_in_xl429770_e2_xl

”‘Chloé: Attitudes’ chronicles the fashion house’s 60-year history with over 200 pages of photographs and text.”

Net-a-Porter, 603 kr

 

Vad tycker ni om fenomenet Coffee Table Books? Lättillgänglig inspiration och konst, eller ett billigt jippo? Vilken av böckerna ovan skulle ni helst vilja läsa?

Kommentera

