Current Dream Home / Interior

CURRENT DREAM HOME: Nina Holst

Nina Holst

Veckans Dream Home ägs av Nina Holst, som driver bloggen Stylizimo. Jag är ett relativt nytt fan av Nina(”nytt” som i hittade-hennes-blogg-för-30-minuter-sen-sa-OMG-och-bestämde-mig-för-att-skapa-en-ny-kategori nytt), men hennes sätt att kombinera skandinavisk minimalism med levande element och tunga detaljer i metall- och stenmaterial är så spot on att jag VET att jag kommer bli en återkommande gäst.

 

Walk-in_-details

Walk-in_wardobe1

Stylizimo är nominerad till Årets Blogg 2014 hos Elle Decoration och har tidigare vunnit Årets Inredningsblogg 2013 hos Vixen Blog Awards. Jag är inte överraskad, och hennes Walk-in-Closet(som hon dessutom inredde för under 5000 kr/$720) är UNDERBAR.

Prekestolen_soverom

Mjuka pastellfärger och ljust trä står i kontrast till den i övrigt grå-vita färgskalan. I nästan varje rum står minst en vas med grönt och ger extra liv till inredningen.

DIY-Concrete-table

Home-office_Stylizimo

Beige och svarta detaljer samsas med vitt trä i Ninas nya loftkontor. Kay Bojesens apa har nog aldrig känt sig så hemma tidigare.

 

Efter att nyligen ha flyttat ser jag fram emot att med spänning följa Ninas kommande inredningsprojekt!

Photos courtesy of Nina Holst, stylizimoblog.com

2 thoughts on “CURRENT DREAM HOME: Nina Holst

  1. Hei!

    Så hyggelig at du har oppdaget min blogg og at du liker hvordan jeg innreder. Tusen takk for en fin bloggpost og fine ord – det varmer!

    Gleder meg til å dele bilder av vårt nye hjem i fremtiden, Håper det faller i smak 🙂

    klem fra Nina

    Gilla

  2. Ping: CURRENT DREAM HOME: Rumi Neely | elin & linnea henriksson

Kommentera

